Koh Phangan, Thailand – Living the Island Life

Vår siste dag i Yangon ble tilbrakt å henge med, komme seg fra vår bussreise over natten, ha en lur og chatte med andre reisende. Vi hadde vår siste fantastiske te-, samosas- og nudleretter og var av stabelen 05:00 neste morgen til flyplassen. Vi sov mange av flyturen og delte en taxi til Khao San Road med et tysk par.

Vi hadde blandede følelser om å angi farvel til Myanmar. Det var et av de mest tradisjonelle, organiske og uberørte landene vi har vært på, med noen få av de mest vennlige, mange autentiske menneskene vi noen gang har møtt. Etter å ikke ha sett en flekk med sand på over 3 måneder, og etter å ha fryset kaldt i 2 av de månedene, døde vi for å legge oss på en strand.

Det brant varmt i Myanmar, omtrent 30 grader, men det var en tørr varme … uten strand i sikte. Å lande i Bangkok er, som alltid, som å gå inn i en tykk vegg av fuktig, fuktig luft. Huden vår ble umiddelbart fuktet, nesepassasjene våre ryddet opp og håret mitt endte opp med å bli bølget. Fordi vi har vært i byen flere ganger og gjort alle de aller beste tingene å opptre i Bangkok (og fordi vi var så engstelige for havet og sanden!) Brukte vi bare en natt i finansieringsbyen.

I samsvar med dagen var vi på vei til øya Koh Phangan. Dette er et av de mye mer fremtredende backpackerområdene i Thailand, forstått for sitt “fullmånefest”. Vel, faktisk er det forstått for sine halvmåne, full-moon og Shiva-moon-fester. I utgangspunktet, hvis månen er ute, er det en fest!

☞ Se også:

Beste ting å opptre i Bangkok – våre topp 13!

Ting å opptre i Chiang Mai – ikke gå glipp av disse 17 tingene

Backpacking Thailand – The Supreme Travel Guide

Steder å dra til i Thailand – de 15 beste valgene våre

Ting å opptre i Thailand – dette er de 25 beste!

Ting å opptre i Pai

Feiringen består av all nattdans, drikking, musikk (transe, hus, rave – musikk vi hater) og for å gi drivstoff til de 30+ timene med avsky? Medisiner – hastighet, sopp, luke, ekstase, kokain eller humrende gass. Selv om fullmånefeiringen er en av de beste tingene å opptre i Koh Phangan, hadde vi med vilje unngått angående øya i fortiden siden den. Vi hadde imidlertid hørt at det er nydelige strender her og regnet med at vi burde komme og se hva alt oppstyret handler om.

Dariece på vei inn for en dukkert – Haad Rin

Vi gikk ombord på den nydelige bussen over natten fra Bangkok til Surat Thani, sov på en benk i omtrent 2 timer frem til 07:00 da vi gikk ombord på en annen buss for å ta oss til brygga. Fergen dukket opp og vi tok den 4 timers båtturen over til vår valgte øy. Vi ble hyggelig overrasket da vi dukket opp på Koh Phangan.

[widget id = ”shortcodes-ultimate-5 ″]
Dette var ikke den vanvittige øya vi hadde hørt så mye om, var det? Det var stille, strendene var praktisk talt tomme og det var knapt noen turister som gikk rundt. Vi vil senere oppdage at folk kommer fra Thailand og utover for uken rundt fullmåne. Tilsynelatende er det vanligvis mellom 20 000 og 30 000 mennesker på stranden! Sinnsyk. Jeg antar at vi vil oppdage om dette stemmer i kveld.

ser tilbake på fyret bungalower

Vi bor på Lighthouse Bungalows, og det er perfekt, absolutt det vi lette etter. Det finnes på det sørlige punktet på øya, så vi har en uhindret utsikt over havet og den nærliggende øya Koh Samui. En hyggelig bris blåser i hytta vår om natten for å kjempebra oss ned mens vi sover.

I bak hytta ligger tykk jungel, hus til aper, slanger, skjerm øgler, gekkoer, tusenbein, edderkopper og padder – det er alt vi har sett … så langt. Vi har brukt mange dager på å øve på yogaen vår, la oss i hengekøyene våre på å lytte til musikk og lese. Rett over en liten bro er en strand som er praktisk talt for oss selv, kalt Leela Beach. Vannet er klart, sanden er hvit og den nakne gamle fyren som gjør yoga er uvurderlig! Noen ting burde ikke gjøres naken.

Vi har valget mellom å bo på den stranden, eller vi kan gå i omtrent 10 minutter og være der all handlingen er – Haad Rin (Sunrise Beach). Det er her alle barer, restauranter, butikker og feiringer skjer. Vi er faktisk (etter vår mening) på det aller beste stedet. Lukk tilstrekkelig til å velge en drink hvis vi vil, uansett hvor langt unna vi føler at vi er helt tilbaketrukket og på vår egen personlige øy.

Leela Beach
Stranden på Haad Rin er en av de fineste vi har sett. Det er ikke en eneste stein, skall eller stykke tang i vannet, sanden er ren hvit og gradienten fra kysten inn iVann er en god stabil skråning. Vi har tilbrakt mange dager der på å kaste rundt en frisbee, spille paddleball og strandvolleyball med andre reisende … å, og har noen øl også.

Andre dager har blitt tilbrakt å cruise rundt øya på en motorsykkel som ser andre strender og tettsteder, som bare har bekreftet at vi bor på det aller beste området på øya. Andre dager har blitt brukt på fiske med thailandske fiskere utenfor steinene best foran gjestehuset vårt. Bruker blekksprut som agn, men dessverre bare fanger liten fisk.

Nick fiske ved solnedgang
I løpet av kveldene har vi gått på vår foretrukne thailandske restaurant (kompisrestauranten min) og prøvd ut mange forskjellige velsmakende thailandske retter, se på de avsluttende twirlers på stranden, nyte et glass eller to rødvin på balkongen vår eller se på filmene. En natt hadde stranden i nærheten av oss, Leela Beach, en sjømatgrenser. Det var $ 10 per person, som ligger godt over vår budsjettplan for middagen, så vi gikk bort. Vi valgte å gå tilbake og finne ut hva vi fikk for den prisen. Vel, det viste seg at det var en alt-du-kan-spise-buffé med ferskfanget sjømat! Vi var så sjokkerte. Vi hadde en hel hvit snapper fisk, 2 tykke tunfiskbiffer, 4 barracuda biff, 12 reker, 2 bakte poteter, potetsalat og miljøvennlig salat. Det var det aller beste tilbudet noensinne.

vår motorsykkel for dagen
Vår tid her på Koh Phangan er (dessverre) angående en slutt. Vi vil ha vært her i praktisk talt en måned. Tiden flyr når du slapper av. Det har vært så forfriskende å bli satt for en gangs skyld. Vi liker å reise, bevege oss rundt og se forskjellige ting, men etter å ha gjort det i 13 måneder, var vi forberedt på å pakke ut ryggsekkene og være avgjort litt.

Vi går ombord på en båt tilbake til Surat Thani 10. mars, deretter en buss over natten derfra til Kuala Lumpur i Malaysia. Det vil være en lang reise, men vi liker Kuala Lumpur og ser fremover til koster noen dager der før vi flyr ut til Filippinene.

Liker det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon -partner og også tilknyttet noen andre forhandlere. Dette innebærer at vi lager provisjoner hvis du klikker på lenker på bloggen vår og kjøper fra disse forhandlerne.