AK Monthly Recap: Januar 2019

Adventuryous Kate består av tilknyttede lenker. Hvis du kjøper gjennom disse koblingene, vil jeg tjene en provisjon uten ekstra kostnad for deg. Takk!

Del på Twitter
Del på Facebook
Del på Pinterest
Del på e -post

Noen måneder føler at de går forbi et blunk. Denne måneden var lang. Så lenge at jeg måtte fortsette å sjekke og sørge for at jeg ikke gikk glipp av en oppsummering.

Min ukelange tur til Mexico var utvilsomt en stor del av måneden, men jeg kom også i en veldig travel nettverksuke og mye av mye mer sparket tilbake gode tider i New York også.

Destinasjoner besøkt

New York, New York

Holbox og Mérida, Mexico

Høydepunkter

En fantastisk tur til Mexico. Denne turen var best – på noen måter var det den beste turen jeg har tatt på lenge. Bare en uke, som slipper unna kulden for varme, til nye destinasjoner i et kjent land, en blanding av strand og by, nyter et av favorittmatene mine, ser gamle venner og lager nye. Det var best i sin enkelhet.

Holbox er en av mine nye favorittøyer i verden. Den har en så kjølig atmosfære, det er lett å komme til, men ikke for utviklet, og Casa Sandra er et av mine favorittbutikkhoteller noensinne.

Mérida var mye moro også. Jeg bodde hos vennen min Nathan, a.k.a. foodie flashpacker, og han tok meg med til mange fantastiske restauranter over hele byen! Det er et flott lite reisebloggerfellesskap i Mérida i disse dager, og jeg elsker hvor sparket tilbake byen føles. Jeg er sikker på at jeg kommer tilbake for mer.

Et fantastisk IMM og New York Times reiseshow. Dette er en av favorittukene mine i året fordi det er når alle vennene mine kommer ned over byen min! Jeg er alltid vert for noen, og i år var jeg vertskap for vennen min Jeremy fra å leve drømmen og oppdage burgh. IMM er min favoritt nettverksarrangement i året, og jeg møtte rundt 30 forskjellige reisemerker. Jeg er virkelig i ekstase over reiseplanene mine for 2019 – jeg planlegger så fantastiske turer. En ledetråd: Canada.

På bransjedagen på New York Times Travel Show snakket jeg om fremtiden til Travel Media Panel for tredje år på rad og fikk mange gode komplimenter etterpå.

Og fordi alle bloggerne var i byen, hadde vi mange gode kvelder ute. Det beste av alt var vår endelige bloggere-bare fest hvor vi endelig kunne henge med og ta igjen uten å bli presset til nettverk og lage forbindelser.

Kok opp en storm med Instant Pot. Pappaen min fikk meg en til jul, og jeg med en gang ble besatt av den. Så mye at jeg nesten ikke vil lage noe hvis jeg ikke kan gjøre det i Instant Pot!

Jeg har laget indiske retter, risotto, gryteretter, chili, ris, hardkokte egg, alt i brøkdelen av tiden det tar å lage noe regelmessig. Du må skaffe deg en! Neste gang vil jeg takle noen koreanske oppskrifter, en meierifritt risotto som bruker andefett i stedet for smør, og … Jeg trenger å innrømme det … mac og ost.

En spennende tid i politikken. Det var inspirerende å se så mange dårlige kvinner sverget inn i kongressen for første gang, og det har vært spennende se så mange fantastiske mennesker kunngjør sitt kandidatur til president i 2020. Dette er første gang med tanke på at 2004 som jeg ikke begikk For en kandidat umiddelbart, så det er flott å ta meg tid til å plukke hvem du skal støtte. Hvis jeg var en spillkvinne, ville jeg imidlertid lagt pengene mine på Kamala Harris for å vinne primæren. Jeg tror hun er den som skal slå. Vi får se hvordan det panner ut.

Nyter å bo i den beste byen i verden. Jeg tok en titt på noen steder for første gang som Industry City (og Avocaderia), restaurant nr. 7 med sin populære brokkoli -taco, Whitney og dens Andy Warhol -utstilling, og Felix Coffeeshop, som ser ut som den er rett ut av En Wes Anderson -film.

Utfordringer

Mister en venn. Se In Memoriam nederst i dette innlegget for mye mer om det. Alt annet som skjedde denne måneden blekner i sammenligning.

Matforgiftning. Jeg liker å si at jeg har en støpejerns mage-i alle disse årene av reiser har jeg bare blitt syk av mat to ganger. En gang i Kambodsja og en gang i Thailand, begge i løpet av en måned etter hverandre i 2013.

Så kom Mexico, og jeg vet nøyaktig hvor jeg fikk den – en liten restaurant på Mexico City flyplass som så forferdelig ut, men de hadde chilaquiles på menyen, og jeg ville virkelig ha chilaquiles. Servitøren brakte dem til meg, og de så ikke bra ut – de så mikrobølget ut, og kyllingen var lunken. Men de var der, så jeg spiste dem. Og jeg betalte en betydelig pris. (Jeg vet at dette var stedet fordi Nathan og jeg spiste all den samme maten i de foregående 24 timene og han hadde det bra.)

Jeg er bare lettet over at gastrointestinal rensing ikke slo før morgenen etter at jeg kom hjem, hvor jeg kunne takle den i privatlivet i leiligheten min. Heldigvis varte det ikke lenge, og jeg følte meg mye bedre om kvelden.

Det mest populære innlegget

Hvordan være mindre av en reisende drittsekk i 2019 – det er mange måter vi alle kan gjøre bedre, meg selv inkludert. Slik kommer vi i gang.

Andre innlegg

De største feilene kvinnelige gründere gjør – thnullnull